Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Неформальна та інформальна освіта

Унікальні можливості неформальної освіти: бакалаври-біотехнологи рекомендують

У сучасному світі, де інформація оновлюється з неймовірною швидкістю, вміння постійно навчатися та адаптуватися до нових знань і навичок стає надзвичайно важливим. Неформальна освіта пропонує унікальні можливості для особистого та професійного розвитку, надаючи доступ до знань і навичок, які часто не охоплюються традиційними освітніми програмами. Вона дозволяє кожному обирати власний шлях навчання, зосереджуючись на тих галузях, які найбільше цікавлять або потрібні в даний момент.

Наразі від Тюбінгенського університету (Німеччина) спільно з Прикарпатським університетом ім. В. Стефаника (Івано-Франківськ, Україна) при Німецькому Бюро Академічних Обмінів (DAAD) для студентів біологічних спеціальностей проводяться додаткові онлайн-курси.

ГМО: так чи ні? Гостьова лекція від фахівця з молекулярної біології

Кожен із нас чув термін «ГМО» та бачив на етикетках продуктів харчування напис «без ГМО». Проте чи дійсно генно-модифіковані організми такі шкідливі і їх варто уникати? Про це здобувачам-біотехнологам ОС «магістр» (ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія») 1 року навчання розповів професор Сергій Кириленко, провідний науковий співробітник Центру біомедичних досліджень Сумського державного університету. Своїми враженнями від гостьової лекції ділиться Анастасія Охмакевич, здобувачка ПФБ-1-1М:

Нові матеріали з наночастинок – це вже не майбутнє, а реальність!

В котрий раз здобувачі спеціальності «Біотехнології та біоінженерія» Національного університету харчових технологій мали нагоду зустрітись з Юрієм Гогоці – українським вченим, якого знають в усьому світі. Він працює професором Університету Дрекселя (США) і є одним з відкривачів таких дивовижних матеріалів, як MXenes. Зустріч відбувалась за підтримки освітньої платформи Ukraine Global Faculty, де всі бажаючі могли абсолютно безкоштовно послухати цікаву лекцію про можливості та перспективність використання цих наноматеріалів. Цією можливістю скористались наші здобувачі магістратури ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія», а також здобувачі ОНС «доктор філософії». Вони разом із лектором вибіркових дисциплін «Нанобіотехнології» та «Мікробні технології наночасток благородних металів» Оксаною Скроцькою стали слухачами даної лекції.

Занурення в Світ Освіти Ukraine Global Faculty, як ресурс неформальної освіти: здобувачі-бакалаври рекомендують

Шукаєш можливість розширити свої знання та покращити рівень англійської мови? Ukraine Global Faculty (UGF) – це твій щасливий квиток у світ освіти, що відкриває безмежні можливості для навчання та саморозвитку.

Ukraine Global Faculty – це міжнародна освітня платформа, завдяки якій студенти, аспіранти, викладачі та будь-хто бажаючий, мають можливість безкоштовно відвідувати лекції професорів провідних світових університетів, закордонних топ експертів та підприємців. Якщо ти зацікавлений у темах науки, економіки, IT, інженерії, технології, мистецтва, підприємництва, соціальних наук чи історії – на платформі ти точно знайдеш щось цікаве саме для себе.

Як студентка, що долучалася не до однієї лекції на даній платформі, та має вже декілька сертифікатів участі, наприклад з лекцій «Bronze Age as the First World-System» від Georgi Derluguian та «How to Write a Great Research Paper and Get it Published» від Yury Gogotsi, можу сказати сміливо, що переваг та цікавинок на ній можна знайти дуже багато.

Можливості визнання результатів навчання здобутих шляхом неформальної освіти за навчальну дисципліну в цілому: рекомендації здобувачів-біотехнологів

Перезарахування дисциплін в університеті за допомогою сертифікатів, отриманих у рамках неформальної освіти – це чудова можливість зекономити час та ресурси, не вибиваючись з загального процесу навчання та відкриваючи для себе ширші горизонти (ПОЛОЖЕННЯ про порядок визнання результатiв навчання, здобутих шляхом неформальної та/або iнформальної освiти в Нацiональному унiверситетi харчових технологiй).

Даний досвід буде важливим кроком для студентів у напрямку гнучкішої та більш індивідуалізованої освіти, а сам процес перезарахування сприятиме більшій мотивації до самостійності, розвиваючи навички, які будуть корисними у майбутньому професійному житті. Під чітким та зрозумілим керівництвом педагогів кафедри, даний процес, що вимагає чіткої документації та підтвердження відповідності навчальних результатів, проходить спокійно, рівномірно та зрозуміло. Після проходження самоосвітнього курсу і отримання сертифікату треба лише подати до деканату заяву про перезарахування (за поданою формою), пройти у призначений день невелику співбесіду та підписати всі супутні документи. Педагоги кафедри завжди надають інформацію про курси, які відповідають спеціальності, підтримують ініціативність студентів і рішеннями щодо перезарахування, заохочують їх до самоосвітньої діяльності та професійного розвитку.

Поєднувати навчання та самоосвіту – це можливо та корисно!: здобувачі бакалаври рекомендують

У сучасному світі навчання та постійне самовдосконалення виявляються ключовими складовими успіху, як особистого, так і професійного. Додаткові курси та самоосвіта стають не лише засобом збагачення знань, а й способом адаптації до світу, що постійно та невпинно змінюється.

Завдяки навчанню на четвертому курсі бакалаврату за ОПП «Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна» на кафедрі БТМ у Національному Університеті Харчових Технологій, я зрозуміла, яке направлення мені більше до душі, і вирішила розширювати знання завдяки самоосвіті.

Можливості неформальної освіти безмежні: здобувачі-бакалаври діляться власним досвідом

"Відповідальність за вашу освіту лежить тільки на вас", так сказав видатний мікробіолог Луї Пастер, на одному зі своїх останніх виступів перед студентами. І я повністю погоджуюся з цим твердженням і вважаю, що університет це лише частина вашого професійного навчання і шляху, який дає можливості для самореалізації та отримання необхідних знань, але він не є всеосяжним, то також є важливою неформальна освіта, яка передбачає вашу персональну зацікавленість та постійне розширення свого кругозору у професійному світі, бо ти ніколи не знаєш в якій сфері біотехнологій тобі доведеться працювати у майбутньому, і загальне розуміння всієї системи дає тобі свободу шляху і повне розуміння того, що саме ближче до твого серця.

Наразі в нас є широченні можливості для отримання додаткової неформальної освіти у самих різних сферах, це може бути як і прокачка твоїх soft skills, так і hard skills, а також отримання можливості вивчити закордонний досвід, або опанувати якійсь дуже продвинуті специфічні навички, які можуть бути не представлені у жодному університеті світу. Завдяки нашим партнерам з Західних країн ми отримали чудову нагоду ознайомитися з платформами Coursera та Labster абсолютно безкоштовно, але спочатку хотілося б розповісти вам про "Life science courses".

Nanomaterials for Energy Storage

Нещодавно професор Юрій Гогоці (Університет Дрекселя, США) провів цикл онлайн-лекцій, що стосувались наноматеріалів та нанотехнологій. Лекції могли відвідувати усі бажаючі, чим і скористались наші здобувачі магістратури ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія», а також здобувачі ОНС «доктор філософії». Вони разом із лектором вибіркових дисциплін «Нанобіотехнології» та «Мікробні технології наночасток благородних металів» Оксаною Скроцькою відвідували дані заходи. Наші здобувачі уже не вперше приєднуються до лекцій відомого українського вченого, який працює у США. Інформативними та цікавими були зустрічі, що стосувались синтезу та застосування графенів, максенів (Mxenes) та інших наноматеріалів і наночастинок.

How to turn a human into a fly?

Нещодавно на міжнародній освітній платформі Ukraine Global Faculty відбулась онлайн лекція «How to turn a human into a fly», яку провела наукова співробітниця Медичного коледжу Бейлора та Університету Райса (США) Ольга Дудченко. Магістранти спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія» разом з лектором дисципліни «Методи молекулярної біотехнології» Оксаною Скроцькою доєдналися до даної лекції. Крім нових знань, здобувачі магістратури мали чудовий шанс поліпшити свої мовні вміння, оскільки лекція проводилася англійською мовою. Виступ Ольги Дудченко був настільки пізнавальним і захоплюючим, що викликав активне обговорення серед здобувачів.

Нанотехнології: лекція від професіонала

Здобувачі магістратури ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія», а також здобувачі ОНС «доктор філософії», які у весняному семестрі обрали вибіркові дисципліни «Нанобіотехнології» та «Мікробні технології наночасток благородних металів» разом із доценткою кафедри біотехнології і мікробіології Оксаною Скроцькою відвідали онлайн-лекцію доктора технічних наук, директора Інституту наноматеріалів А. Дрекселя (Університет Дрекселя, США), професора Юрія Гогоці. Лекція стосувалась наноматеріалів максенів (Mxenes), які були відкриті лише у 2011 році. До речі винахідником максенів і є Юрій Гогоці. Mxenes – це двовимірний наноматеріал, який складається з шарів металу і вуглецю, що чергуються між собою. Він має високу електропровідність, тому може використовуватись у різних галузях (напівпровідники, електронні пристрої, сенсори). А у 2021 р. було показано можливість використання максенів для процесі діалізу крові.

Етика та знання: революція академічної доброчесності у європейському освітньому та науковому середовищах

Академічна доброчесність є основою високоякісної освіти та науки, що забезпечує розвиток діалогу, інновацій та довіри в освітньо-науковому середовищі. Розуміння цінностей академічної доброчесності в контексті європейського освітнього простору стає дедалі важливішим у сучасному світі, де швидкі технологічні зміни та соціальні трансформації вимагають від учасників освітнього процесу глибокого розуміння етичних, культурних та наукових аспектів.

Розпочавши опрацювання курсу на тему «Академічна доброчесність в європейському освітньому та науковому просторах: багатовимірна імерсивна модель» нам трішки привідкрилася завіса, де етика, культурність та науковий прогрес працюють симбіотично. Даний курс – це не лише набір правил та норм, але й усвідомлення моральної відповідальності та інтелектуальної свободи. Опанування даної тематики, підносить академічну доброчесність на новий рівень, враховуючи важливість не лише дотримання стандартів, а й розвитку глибокого розуміння культурних, етичних та соціальних вимірів в освіті та науці, оскільки вона стимулює обмін думками, змушуючи учасників освітнього процесу дивитися за межі власних переконань та розвивати нові підходи до етичних проблем.

Прокачуємо hard та soft skills за підтримки German Academic Exchange Service

Хотіла б поділитися враженнями від курсу, який дуже вплинув на розвиток моїх hard та soft skills. У цьому семестрі я вирішила зайнятися питанням самоосвіти більш серйозно: мою увагу привернув курс "Мікроби, віруси, інфекції " від Німецького бюро академічних обмінів (DAAD) спільно з українськими університетами.

Цей курс був сповнений цікавих завдань, обговорень матеріалу, командних проєктів, дискусій, тестувань для закріплення набутих знань. У рамках даної програми познайомилася з величезною кількістю талановитого студентства, викладачів, що також робить нас об'єднаними спільним українським науковим товариством. Дана програма окрім того, що дала практичні навички та закріпила вже трохи забуті знання, навчила мене того, як за один день встигнути все та як розпланувати свій тиждень більш досконало.

Інформальна освіта: опановуємо Computer-Aided Drug Design та прокачуємо мовні скіли

Магістранти спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» ОПП "Промислова та фармацевтична біотехнологія" разом з лектором дисципліни «Системи менеджменту якості у виробництві» Світланою Старовойтовою доєдналися до лекції професора кафедри хімії в Коледжі мистецтв і науки Університету Міссурі, науковця у галузі комп'ютерної біофізики та розробки ліків Dmitri Kireev, яка відбулася на міжнародній освітній платформі Ukraine Global Faculty. Не залишилися осторонь цієї події й здобувачі бакалаврату цієї ж спеціальності. Здобуті знання магістрантів в рамках інформальної освіти за заявою здобувачів були перезараховні, як лекція з дисципліни «Системи менеджменту якості у виробництві». Здобувачі мали чудову можливість прокачати мовні навички, адже лекція читалася англійською мовою. Приємним бонусом даного заходу була можливість отримання іменного сертифікату учасника. Лекція була настільки інформативною та цікавою, що викликала бурхливе обговорення серед здобувачів:

Науково-практичний інтенсив від Enzym Group: неймовірна прокачка soft- та hard-skills

Здобувачі бакалаврату 3 та 4 курсів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» Висоцький Олег та Єлизавета Дон, взяли участь у тривалому та плідному науково-практичному інтенсиві від Enzym Group та компанії Explogen в одній із провідних лабораторій України, що тривав з 27 по 29 жовтня. За три дні здобувачі мали можливість ознайомитися з сучасними досягненнями у галузі молекулярної біології та біотехнології! Своїми враженнями про цю неймовірно важливу події діляться наші здобувачі:

Єлизавета Дон (БТ-4-1): «Всім привіт! Хочу поділитися з вами своїми враженнями, щодо науково-практичного інтенсиву "Біотехнологічні студії", які пройшли у місті Львів, з 27 по 29 жовтня 2023 року. Побачивши оголошення про те, що є можливість взяти участь у заході, я не вагаючись вирішила, що хочу спробувати. Зареєструвавшись і написавши мотиваційний лист, почалися дні очікування. І от коли я вже подумала, що мене не взяли, на скриньку прийшов вітальний лист, щодо того, що мене запрошено до участі в інтенсиві.

Навчатися не лише корисно: стипендії за неформальну освіту – це не міф, а реалії сьогодення

Неформальна освіта може мати значний вплив на особистий і професійний розвиток. Вона  може бути доповненням основної освіти, розширювати можливості і впливати на особистий і професійний розвиток. Отож і я спробував неформальну освіту і крім своїх основних університетських занять, вирішив поглибити знання і розширити свій горизонт в галузі біології. Саме тому я вирішив приєднатися до курсу "Інтегрований курс "Мікроби, віруси та інфекції" від DAAD. Цей курс для мене є цікавим, оскільки мікроби, віруси та інфекції є актуальною і важливою темою в наш час, особливо у зв'язку зі світовою ситуацією з пандемією. В результаті участі в цьому курсі я очікую отримати нові знання про мікробіологію, вірусологію та імунологію, а також розвинути навички аналізу та вирішення проблем в цих областях. Ці вміння допоможуть у майбутньому стати більш компетентним та кваліфікованим біотехнологом. Участь у таких курсах дозволяють мені розвиватися в галузі, яка мене дійсно цікавить, і підготуватися до подальших викликів у своїй кар'єрі.

Наука майбутнього: використання розумних наноматеріалів у нових технологіях

Всесвітньо відомий український вчений, директор Інституту наноматеріалів А. Дрекселя (Університет Дрекселя, США), професор Юрій Гогоці на запрошення Сумського державного університету провів п’ять відкритих лекцій, що стосувались наноматеріалів. Лекції могли відвідувати усі бажаючі, чим і скористались здобувачі біотехнологи трьох освітніх ступенів (бакалаврат, магістратура, здобувачі ОНС "доктор філософії") Національного університету харчових технологій. Вони разом із лектором дисципліни «Методи молекулярної біотехнології» доцентом Оксаною Скроцькою з радістю відвідували ці онлайн-заходи.

Новітні нанотехнології: максени (Mxenes)

Минулого тижня здобувачі-біотехнологи відвідали онлайн-лекцію доктора технічних наук, директора Інституту наноматеріалів А. Дрекселя (Університет Дрекселя, США), професора Юрія Гогоці. Лекція була присвячена наноматеріалу графену. Цього тижня здобувачі бакалаврату та ступеня доктора філософії з біотехнології разом із лектором дисципліни «Методи молекулярної біотехнології» та «Мікробні технології наночасток благородних металів» Оксаною Скроцькою прослухали наступну лекцію Юрія Гогоці, яка стосувалась новітнього наноматеріалу максену (Mxenes). Цей матеріал був відкритий лише у 2011 році. Нижче враження наших здобувачів.

Новітні нанотехнології: графен

Нещодавно магістранти-біотехнологи та здобувачі ступеня доктора філософії з біотехнології разом із лектором дисципліни «Методи молекулярної біотехнології» та «Мікробні технології наночасток благородних металів» Оксаною Скроцькою відвідали онлайн-лекцію доктора технічних наук, директора Інституту наноматеріалів А. Дрекселя (Університет Дрекселя, США), професора Юрія Гогоці. Він є найцитованішим у світі українським ученим та проводить дослідження в області нанотехнологій.

Лекція була присвячена синтезу та подальшому застосуванню графену у різноманітних галузях. Цей новітній матеріал був відкритий у 2004 році і зараз він найбуває все більшої популярності у найрізноманітніших галузях. Лише протягом останніх декількох років були опубліковані десятки тисяч наукових праць, присвячених дослідженням графену, його властивостей і пошуку нових способів застосування матеріалу.

Біотехнологічні студії – унікальний шанс підвищити фахові компетенції

Ні для кого не секрет, що студенти-біотехнологи НУХТ ніколи не втрачають нагоди поглибити свої знання та набратись практичного досвіду. Наразі такою нагодою стали біотехнологічні студії, перший інтенсив яких відбувся нещодавно у лабораторіях біотехнологічних компаній «Ензим» та «Explogen», які й започаткували цей спільний освітній проект – студії для старшокурсників профільних вишів України.

У кілька етапів експерти обирали наймотивованіших учасників з-поміж 71 здобувача-біотехнолога, що виявили бажання брати участь у проєкті. Спочатку кандидати мали написати мотиваційного листа, в якому зазначалось, чому вони хочуть стати учасниками біотехнологічних студій. На основі аналізу листувань було відібрано 25 старшокурсників з різних навчальних закладів країни, які потрапили до фінального раунду експертного відбору, далі експерти проводили онлайн-співбесіди для того, щоб більше дізнатися про самих претендентів, їх сподівання, щоб зрозуміти чому саме цього студента або студентку потрібно обрати. Отже, в решті решт було відібрано 13 щасливчиків, які отримали можливість прийняти участь в науково-практичних інтенсивах та воркшопах організованих фахівцями обох компаній на базі власних лабораторій.

Події у світлинах

 Випуск магістрів. Лютий 2024 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2024 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2023 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2023 р. 

 89 Міжнародна наукова конференція молодих учених, аспірантів і студентів. Квітень 2023 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2023 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2022 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2022 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2022 р. 

 Посвята в студенти. Серпень 2021 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2021 р. 

 87 Міжнародна наукова конференція молодих вчених, аспірантів, студентів. Квітень 2021 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2021 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2020 р. 

 On-line захист квалiфiкацiйних робiт ОС "БАКАЛАВР". Червень 2020 р. 

 Випуск магістрів та бакалаврів. Лютий 2020 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2020 р. 

 Вечір факультету. Жовтень 2019р. 

 Фотоконкурс «Мій улюблений куточок НУХТ». 

Архів

Ви знаходитесь тут: Здобувачам освіти Неформальна та інфоромальна освіта Звітуємо про результати