Не секрет, що грудень – тривожний період для більшості студентів, адже наближається сесія і вони повинні бути готові до найрізноманітніших випробувань. Одним з таких хвилюючих моментів для студентів-біотехнологів 4 курсу є захист курсових проектів з дисципліни «Основи проектування біотехнологічних виробництв», одного з основних видів самостійної роботи студентів, спрямованої на закріплення, поглиблення й узагальнення знань з усіх навчальних дисциплін професійної підготовки, який є базою для подальшої підготовки, написання й успішного захисту кваліфікаційного бакалаврського диплому.
При виконанні курсового проекту студент повинен був продемонструвати здатність до самостійної інженерної роботи: зібрати й обробити науково-технічну інформацію з теми; вивчити й критично проаналізувати отримані матеріали; систематизувати й узагальнити наявну інформацію у вигляді техніко-економічного обґрунтування необхідності випуску певного продукту мікробного синтезу; логічно обґрунтувати й сформулювати основні технологічні підходи до проектування схеми біосинтезу цільового продукту; розрахувати матеріальний баланс ділянки виробництва, розробити технологічну та апаратурну схеми, викласти опис технологічного процесу та грамотно підібрати і описати необхідні методи контролю.
Завдання, здавалося б, для цілого проектного інституту! Але ж – ні, студенти-біотехнологи вкотре вже довели, що вони мають гарну підготовку і неабиякий хист до творчої проектної діяльності.
Підтвердженням успішної роботи над курсовим проектом є його захист на комісії, яка складається з викладачів кафедри. Члени комісії найчастіше оцінюють не тільки рівень виконання студентом курсового проекту, а і його обізнаність у особливостях технології і у питаннях з базових навчальних дисциплін.
Звичайно, до деяких курсових проектів у членів комісії було багато питань. Дехто не зміг пояснити доцільність миття автомобільних двигунів поверхнево-активними речовинами, дехто неправильно обрахував необхідну для сільськогосподарських птахів дозу пробіотичного препарату, хтось заплутався у методах контролю або розгубився і не знайшов потрібний клапан на апаратурній схемі… Будемо відвертими, далеко не всі проекти були близькі до досконалості. Проте більшість студентів успішно довели, що роки навчання не проминули марно і вони здатні приймати серйозні інженерні біотехнологічні рішення.
Вітаємо студентів 4 курсу з успішним захистом курсових проектів і бажаємо нових успіхів на шляху до отримання диплому бакалавра!
Від імені всіх викладачів, Вікторія Красінько, доц. каф. БТМ