Вже стало традицією, що після перших лабораторних занять з дисципліни «Загальна мікробіологія та вірусологія» студенти пишуть свої враження від «знайомства» з цим профільним і, без перебільшень, найважливішим предметом. І не встигли наші юні біотехнологи зібрати докупи думки після перших двох тижнів занять, як прийшла звістка про перехід на дистанційне навчання. Тож цього року, ми трошки порушили традицію і попросили наших студентів, написати загальне враження не від перших очних занять, а від лабораторних робіт, які два тижні поспіль проходили в онлайн-режимі.
І ось що ми отримали від наших студентів-третьокурсників: «Спочатку більшість студентів трохи засмутились, адже лабораторні роботи з мікробіології передбачають безпосередню роботу здобувачів у лабораторії руками. Ми не розуміли, як відеоконференції замінять нам повноцінні аудиторні заняття. Проте, завдяки зусиллям викладачів, у систему дистанційного навчання нам завантажено увесь необхідний матеріал для підготовки до лабораторних: лекційний курс у вигляді презентацій на текстового супроводу, шаблони протоколів, цікаві відео-матеріали по темі лабораторних робіт. Дуже цікавий досвід ми отримали буквально на минулому лабораторному занятті, ми мали можливість в реальному часі спостерігати за виконанням лабораторної роботи. Більш того, ми самі "керували" виконанням роботи. Так, по той бік екрану, в нашій лабораторії була асистент кафедри Лілія Вікторівна Ключка, яка під нашим керівництвом виконувала посіви мікроорганізмів у різні поживні середовища, для визначення впливу на їх ріст умов культивування. Безсумнівно такий формат нам дуже сподобався, легше сприймається інформація, коли всі дії бачимо на екрані. Окрім цього, на наступному лабораторному занятті ми зможемо, власноруч, оцінити результати. Це все свідчить про те, що незважаючи на умови, в яких ми знаходимось, завжди можна знайти оптимальний варіант вирішення будь-яких складнощів.
Отож, ми з натхненням повертаємось до очних занять і зможемо знов ділитися з вами нашими практичними успіхами у вивченні мікробіології».