У будь-які часи ця тема є дуже актуальною для обговорень, адже конфлікти були і будуть завжди. Вміти ефективно протистояти конфліктам, а у разі неминучого їх виникнення вирішувати – це одні з найбільш важливих навичок, якими потрібно володіти кожному. Добре, коли поряд є люди, які можуть навчити, як можна уникнути конфліктів або ж звести до мінімуму.
Саме такою людиною для нас стала сертифікований бізнес-тренер компанії «Триглав Інтернешнл» Тетяна Ковтонюк, на зустрічі-вебінарі з якою ми обговорили такі питання, як: конфлікт і його ознаки, причини, формули розвитку, стратегії поведінки та конструктивне вирішення конфлікту.
Насамперед, конфлікт це активна незгода, яка залежно від способу врегулювання може призвести або до насилля, або до мирної домовленості. І вибір першого або другого залежить тільки від нас самих. Тетяна запитала в студентів, які саме асоціації виникають з поняттям «конфлікт», і більшість відповіли, що це хвилювання, негатив, злість, неприємні слова. Людина при слові конфлікт завжди намагається його уникнути. Тож Тетяна порекомендувала застосовувати репреймінг, тобто змінити рамку сприйняття цього слова. Це можна зробити за допомогою наступних ходів: прийняття нової точки зору, вирішення проблеми, можливість поглянути з різних боків на одну чи іншу ситуацію.
Управління конфліктом – здатність підтримувати його значення нижче того рівня, на якому він стає загрозливим. Вміння управління конфліктом може привести до його вирішення, тобто до усунення проблеми, яка спричинила конфлікт.
За якими ознаками розпізнати початок конфлікту? Це активні рухи, розвиток суперечки, підвищення голосу та зміна виразу обличчя. Причинами можуть бути: обмеженість ресурсів, які треба ділити; розбіжності в меті, в уявленнях і цінностях; манера поведінки та життєвий досвід.
Тому, аби уникати таких ситуацій, які переростають в конфлікт, потрібно вміти вислухати другу сторону, а також вміти її прийняти, навіть поставити себе на місце тієї людини, з якою виник цей конфлікт і зрозуміти її поведінку.
Завдяки даному вебінару наразі ми змогли зрозуміти, як уникнути конфліктних ситуацій та звести до мінімуму викликані ними негативні насідки.
Отже, потрібно завжди пам‘ятати, що перед тим, як щось говорити - потрібно подумати, адже наші слова можуть виступати конфліктогенами.
Щиро дякуємо всім хто приймав участь в організації такого цікавого вебінару.
Гаврилюк Єлизавета та Станішевська Марія,
здобувачі-біотехнологи четвертого курсу