Чи багато з вас може відповісти на запитання: Що таке пробіотики? Гадаю, що більшість зможе. А чи зможете ви пояснити, що таке: пребіотики, метабіотики, постбіотики, кобіотики, парапробіотики тощо? Чи знаєте ви різницю між симбіотиками та синбіотиками? Чи можете відрізнити гомопробіотики, гетеропробіотики від аутопробіотиків? А здобувачі 4 курсу спеціальності 162 “Біотехнології та біоінженерія” вже знають і можуть легко відповісти на всі ці запитання, а також запропонувати технології одержання всіх цих видів препаратів. Не дивлячись на певні труднощі та виклики, які сьогодні постають перед кожним українським студентом, майбутні біотехнологи впевнено здобувають знання необхідні для майбутньої фахової діяльності. Сьогодні вони поділились своїми враженнями та думками.
Забашта Єгор, Загороднюк Тетяна, Іванченко Юлія, Нагорна Тетяна, здобувачі групи БТ-4-1: «У зв’язку із вторгненням армії Російської Федерації на територію України, кожен та кожна із нас переживає зараз несамовитий стрес та страх за своє життя і життя близьких. Частина людей виїхали із міст, де зараз ведуться бойові дії, частина долучилася до лав Територіальної Оборони або воює із загарбником у складі Збройних Сил України. Частина ж залишилася у містах, де час від часу оголошують про повітряну тривогу та закликають спуститися в укриття.
Попри усі ці складнощі, ми – студенти 4 курсу, спеціальності 162 “Біотехнології та біонженерія”, не склали руки та продовжили своє сумлінне навчання. Ми опрацьовували навчальний матеріал на платформі Moodle, а також отримували знання під час онлайн лекцій та консультацій. Ця робота проводилася всіма можливими засобами – електронною поштою, через Viber, Telegram, а також із використанням платформ ZOOM.
Дисципліна "Технології пробіотиків і вакцин" є важливою для студентів-біотехнологів не лише з професійної точки зору, а й з боку повсякденного життя.
Лекції з теми "Пробіотики" були дуже цікавими. Ми почули надзвичайно влучний вислів: "Добре, коли у тебе у кишечнику є флора. Гірше, коли там ще є і фауна". Адже від стану нормальної мікрофлори шлунково-кишкового тракту залежить здоров'я всього організму.
Пробіотики – ще один вдалий приклад корисного для обох сторін співіснування макро- і мікросвіту. Підтримання нормального складу мікрофлори кишківника – запорука сильного імунітету, що надзвичайно важливо в умовах безконтрольного застосування антибіотиків та перебування людей у стані хронічного стресу через події навколо.
Жоден з нас, розпочавши вивчення дисципліни, і не міг уявити наскільки люди залежать від, здавалось би, таких незначущих істот, як мікроорганізми. Тепер дізнались, що мікрофлора людини – це така ж важлива її частина, як і будь- який із органів. Мікрофлора здорової людини досягає ваги від 2 до 3 кг, що здається неймовірним, але це лише на перший погляд. Ці маленькі друзі допомагають нам перетравлювати їжу, боротися із патогенними мікроорганізмами, синтезувати для нас сполуки, які наш організм нездатний виробляти, і багато чого ще для нас роблять. Але розуміння наскільки мікрофлора для людини важлива недостатньо. Ще треба розуміти, як цю мікрофлору підтримувати. І це ми також дізнались під час вивчення дисципліни.
Також, завдяки цікавому завданню із написання АНД для пробіотичного засобу, ми змогли на практиці дізнатись, як складається нормативна документація на підприємствах. А отже, отримали реальний досвід.
Під час пошуку інформації було розглянуто багато цікавих наукових робіт та опрацьовано чимало документації, і можна упевнено сказати, що навички із пошуку інформації для створення документації це те, що точно буде необхідно на реальному робочому місці.
Ми дуже вдячні нашій викладачці Світлані Старовойтовій, що виходила з нами на зв'язок та допомагала нам весь цей час опановувати нові навички, не дивлячись на скрутну ситуацію. Та дуже сподіваємось, що війна вже дуже скоро закінчиться, і ми повернимось в стіни рідного університету. Слава Україні!».
Бондарчук Анастасія, здобувачка групи БТ-4-2: «В цей нелегкий для кожного час команда викладачів та студентів Національного університету харчових технологій шукають і використовують кожну можливість для навчання. Крок за кроком наша команда намагається відновити максимально продуктивний (наскільки це можливо) навчальний процес з метою надання студентам бази для наступних кроків в майбутньому. Особливо це стосується 4 курсу бакалаврів, які ось-ось підуть у вільне плавання або ж оберуть подальше навчання у магістратурі. В будь-якому випадку, нам необхідні будуть знання кожного предмету, що ми вивчали та вивчаємо сьогодні на кафедрі біотехнології та мікробіології.
Чудовим прикладом стали онлайн-заняття з дисципліни "Технологія пробіотиків і вакцин", де ми розібрали провідні теми.
Основними тезами було:
- «Хто ж такі пробіотики (симбіотики та пребіотики, ….)? І з чим їх їдять?»
- Класифікація пробіотиків
- Чудодійні властивості пробіотиків майже у всіх сферах медицини
- Можливість побічних реакцій
- Особливості аналітично нормативної документації на дані препарати.
Цікаво було поринути у знання про те, що в наш час у кожного на вустах. Багато хто вважає, що пробіотики – панацея від всіх хвороб, адже є публікації про те, що генетично-модифіковані штами пробіотичних мікроорганізмів використовують для лікування пухлин, інфекцій, захворювань шкіри (акне). Та навіть більше! Пробіотики використовують для лікування неврозів та алкогольної залежності!
Цікаво, що нас чекає через десяток років? Що ще покажуть дослідження на пробіотичних організмах? Можливо вони дійсно стануть універсальними ліками (яких ніколи не було і немає)?
Гадаю, щоб відповісти на ці запитання, ми маємо постійно вдосконалювати свої знання і продовжувати своє становлення як біотехнологів.»
Шульга Марта, здобувачка групи БТ-4-2: «Дистанційне навчання під час війни – це не лише закріплення нових знань, а й психологічна підтримка, спілкування, перемикання уваги. Тому ми із задоволенням, якщо мали можливість, підключаємося до онлайн-лекцій. Сьогодні студенти закріпили пройдені самостійно теми з дисципліни «Технології пробіотиків і вакцин», розібрали певні нюанси щодо технології пробіотиків і вакцин, ознайомились з головними термінами та визначеннями дисципліни. Також, на лекції викладач детально пояснив моменти роботи з індивідуальним завданням, в якому потрібно описати аналітично нормативну документацію лікарського препарату. Завдання такого типу, допомагають навчитись працювати з літературою та документацією різного виду, а також самостійно та коректно оформлювати роботу і орієнтуватись в темі.
Дуже приємно, що в такий не легких період, викладачі знаходять час та сили привернути увагу студентам. Слава Україні!»