Сьогодні важко уявити життя без мікроорганізмів. Їх активно використовують у промисловості, зокрема у фармацевтичних виробництвах, харчовій галузі, біотехнології та екології. І, навіть, є день на їхню честь – саме 17 вересня відмічають Міжнародний день мікроорганізмів. Здобувачі кафедри біотехнології і мікробіології НУХТ не могли залишитись осторонь такої події і підготували різні композиції, які відображають мікробну клітину, чи її окремі компоненти, а також віруси.
Пряма мова від здобувачів:
Єлизавета Дон (БТ-2-1): «Десь за два тижні до даної події викладачка дисципліни «Мікроорганізми як біологічні агенти Оксана Скроцька запропонувала нам – майбутнім біотехнологам, долучитись до святкування Міжнародного дня мікроорганізмів. Я вирішила зробити модель еукаріотичної клітини. Всі органели клітини я виготовила з воскового пластиліну. Чому я обрала еукаріотичну клітину? Тому, що еукаріотичні клітини виконують різні життєво важливі для еукаріотичних організмів функції, такі як, наприклад, розміщення генетичного матеріалу та здійснення процесу синтезу білка і загалом без цих клітин не було би життя на Землі».
Марія Сірант (БТ-2-1): «Моє хобі – це вишивка, тому я вирішила використати його, щоб показати, наскільки різноманітним є світ мікроорганізмів. Завдяки ниткам, канві та крапельці фантазії на полотні з'явилась бактеріальна клітина, найпростіший плазмодій – збудник тропічної малярії, а також бактеріофаг Т-4, який інфікує бактерії Escherichia coli».
Дарина Гладка (БТ-2-1): «Мій виріб – об'ємна структура вірусу. Макет створено з пінопластової кулі, самозастигаючого пластилину і дерев'яних шпажок. Також я використовувала акрилові фарби у покритті. Я обрала створення моделі вірусу, тому що станом на сьогодні віруси є найбільш актуальною темою. На мою думку студентам другого курсу, які нині розпочали вивчати дисципліну «Мікроорганізми як біологічні агенти» ця тема дуже цікава, як і мені».
Марія Кухарова (БТ-3-3): «Моїм виробом стала 3D модель прокаріотичної клітини. Вона зроблена з АВС-пластику на 3D принтері. Щоб виготовити її мені знадобилось виконати наступні дії: спроектувати модель на комп’ютері, а далі роздрукувати на принтері. Мій вибір можна легко пояснити тим, що я хотіла показати всім наглядно і зрозуміло, як виглядає бактеріальна клітина. Цю модель можна сміливо використовувати під час навчання».
Дарʼя Благодир (БТ-3-2): «Обираючи модель хромосоми, я керувалася такими факторами: по-перше, хромосома вміщує у себе генетичну інформацію про клітину, що є однією із головних її структур; по-друге, так як на даному курсі у нас розпочали викладати новий предмет – «Генетику» – це ще більше підігріло мій інтерес до створення моделі хромосоми. Якщо ж говорити за матеріали та послідовність дій у її виготовленні, то сама форма хромосоми виконана за допомогою скрученого паперу. Для згладжування структури були використані паперові серветки та клей ПВА. Колір наданий за допомогою синьої гуаші. Щодо виконання основи ДНК, то для цього я використала металевий дріт, який обвиває гістонові білки (виконані з пластиліну). Для позначення азотистих основ я застосувала кольорові соломинки для напоїв. Також, для надання більш привабливого вигляду та реалістичності, я використала пряжу, якою обв’язала металевий дріт та одне з плечей сестринської хроматиди. Підсумовуючи вище сказане, можна зазначити, що дану модель зручно застосовувати для демонстрації будови хромосоми, за рахунок її розміру та виконаних деталей».
Єва Фофанова (БТ-3-1): «Я зробила модель молекули ДНК. Чому саме молекула ДНК? Це одна з найважливіших для живих істот молекула, в якій міститься вся генетична інформація про них І мені було цікаво відобразити її у великих масштабах. Для побудови своєї моделі я використовувала пінопластові шарики діаметром один та два сантиметри, дерев’яні палички (одну довгу та двадцять коротких), дерев’яну підставку круглої форми та ламінований картон. Також використовувала фарби та клей, щоб конструкція міцно трималась».
Діана Клименко (БТ-2-1): «Мій вибір описує модель структури ретровірусу. Даний виріб виготовлений із дерева та вирізаний електролобзиком. Виготовити його мені допомагав мій татусь. Поверхня покрита акриловими та олійними фарбами. На питання: «Чому я вибрала саме модель вірусу?» є дуже проста відповідь: «Мені дуже подобається дисципліна «Мікроорганізми як біологічні агенти», і все, що з цим пов’язане, а вивчення будови вірусів зараз актуальне, як ніколи раніше».
Бажаємо всім студентам наснаги в опануванні спеціальних дисциплін, адже успішне навчання дозволить у майбутньому стати справжнім фахівцем, а також бажаємо і надалі творчо підходити до пізнання не простих основ майбутньої професійної діяльності!