Що може бути більшим добром, як не благодійність – допомога ближньому, що потрапив у біду. Щедрість і милосердя завжди будуть винагородженні. Не збідніє рука, що дає. Що може бути гіршим, ніж добро на показ, благодійність заради піару. Зірки, політики, корпорації постійно вихваляються тим, що роблять добро, і вважають себе втіленням доброчесності. При цьому в Новому Заповіті однозначно сказано, що хизуватися благочинністю – гріх, а добрі справи треба робити так, щоб знав про них тільки Бог. А що думають з цього приводу студенти БТЕК?
Для того, щоб з’ясувати це, здобувачам було поставлено декілька питань щодо того, чи слід гучно заявляти про благодійність, чи існує справжня благодійність в Україні, чи може благодійність викликати споживацтво та як робити добрі справи під час карантину. І думки студентів виявилися кардинально різними. На думку одних нічого соромитись добрих справ і благодійність має звучати голосно, щоб інші знали і хотіли долучитись. На думку інших – благодійність має бути анонімною, а PR на добрих справах і доброчинність на показ – це найбільше лицемірство. При цьому всі респонденти схиляються до думки, що справжня благодійність в Україні є, але її значно менше, ніж доброчинності заради піару і шахрайського наживання на благодійності. До того ж, дійсно, благодійність може призводити до споживацтва: на думку студентів є люди, які замість того, щоб іти працювати, живуть за гроші благодійних фондів, а також ніхто не скасовував корупцію і розкрадання фондових грошей посадовцями. Але все одно залишаються ті, для кого пожертви небайдужих єдиний порятунок. А значить світу потрібні ті, кому не байдуже. Хто попри все робить добро, навіть якщо ніхто про це не дізнається. І жоден карантин не здатен завадити добрим справам.
У нас різні судження щодо того, якою має бути благодійність, але ми єдині в тому, що благодійність потрібна. Кожного року студенти БТЕК беруть участь у тій чи іншій благодійній акції. Бо нам не байдуже. І не важливо, що це не гримить у медіа і взагалі мало хто про це взагалі знає. Знаєте, гучний PR можна зробити і на одному ящику полуниці. Але ми робимо добро не заради піару.
Ми, біотехнологи, як супергерої – б’ємось на боці світла, залишаючись в тіні.
Володимир Вербіян, здобувач БТ-2-1