Педагогічна практика є невід'ємною складовою професійної підготовки здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія». Вона надає аспірантам необхідні знання та навички для успішного викладання і педагогічної діяльності, що є одним з ключових аспектів їхньої кар'єри. У сучасній освітній системі, де постійно еволюціонують підходи до навчання та викладання, важливо, щоб здобувачі ІІІ освітньо-наукового рівня мали можливість здобути практичний досвід. Це допомагає їм не лише зрозуміти теоретичні аспекти педагогіки, але й успішно застосовувати їх на практиці.
Цієї весни Олександр Жолобко отримав чудову нагоду провести два лабораторні заняття для здобувачів першого курсу ОС «магістр» спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» ОПП «Промислова та фармацевтична біотехнологія» під керівництвом свого наукового керівника, доцента кафедри біотехнології і мікробіології Оксани Скроцької.
Першим етапом практики стало заняття, присвячене методикам виділення ДНК з клітин рослин (листя глухої кропиви, верби, конюшини). Під час заняття здобувачами було опановано безфенольний метод одержання рослинної ДНК. Основним нюансом цього процесу була інактивація ДНКази, яка негативно впливає на ДНК під час виділення. Незважаючи на всі труднощі, здобувачі успішно впоралися із завданням, набувши важливих практичних навичок.
Наступне заняття було присвячене електрофоретичному аналізу нуклеїнових кислот. На початку лабораторного заняття Олександр розповів основні теоретичні відомості та всі нюанси проведення електрофорезу. Після пояснення теоретичного матеріалу здобувачі проводили електрофорез з використанням препаратів про- та еукаріотичних ДНК, що дозволило закріпити отримані знання на практиці. У ході занять у здобувачів виникали безліч запитань, на які Олександр надавав ґрунтовні відповіді.
Ця педагогічна практика справила неймовірні враження на Олександра Жолобка. Вона стала не лише можливістю поділитися своїми знаннями, але й навчитися разом із здобувачами. Такий досвід сприяв розвитку для обох сторін навчального процесу: Олександр удосконалював свої методи викладання, а магістранти отримали важливі знання. Цей шанс став важливим етапом у професійному зростанні, який надихнув на подальше вдосконалення педагогічних навичок і підходів.
Під час обговорення своїх вражень, Олександр поділився, що спочатку було трохи незвично та хвилююче опинитися по іншу сторону навчального процесу, проте з кожною хвилиною проведення лабораторного заняття відчуття хвилювання поступово вщухало, а замість нього з’являлася впевненість і задоволення від спілкування зі здобувачами та передачі їм знань. Для Олександра цей досвід став великим випробуванням, проте він також відкрив йому нові можливості для особистого зростання і розвитку педагогічних навичок. Важливим елементом цього процесу була можливість працювати зі сучасним обладнанням та матеріалами, що сприяло підвищенню якості та ефективності навчального процесу.