Кафедра біотехнології і мікробіології - Національний університет харчових технологій

КАФЕДРА БІОТЕХНОЛОГІЇ І МІКРОБІОЛОГІЇ

ФАКУЛЬТЕТ БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ, НУХТ Спеціальність 162 «Біотехнології та біоінженерія»

Від цікавої молекули до «Біомонополії»: як магістранти опановують новітні біотехнології

Кінець семестру – час не лише для підсумків, а й для того, аби поділитися «рецептами» того, як зробити навчання цікавим марафоном з новими відкриттями та «крутими фішками» у прямому сенсі цього слова. Як приклад інтеграції активних методів навчання у підготовку магістрантів-біотехнологів і формування у них навичок soft skills, можна згадати креативні завдання з дисципліни «Новітні напрями у біотехнології. Модуль 1. Інновації у біотехнології». Під час опанування цієї, дуже важливої для майбутнього професійного розвитку, дисципліни, магістранти-біотехнологи під керівництвом лекторки, доцентки Вікторії Красінько, випробовували нові методи навчання, які виявилися цікавими та захопливими, і надовго збережуться у пам’яті. Студенти створювали тематичну настільну гру та влаштовували цілі театралізовані виступи, де розповідали про ДНК та ферменти так, наче це казка для малюків.

Захопливий процес створення гри «Біомонополії» передбачав кілька етапів. Починаючи від розроблення ігрового поля та наповнення його секторів, студенти далі переходили до складання сценарію. Це означало розробку правил, ігрових карток з фішками, бонусами та невизначеностями, які постійно супроводжують біотехнологічні процеси, а також створення різних ігрових ситуацій, що відображали реальні виклики біотехнологічного ринку.

У цілому ця гра була спрямована на вивчення динаміки світового ринку біотехнологій. Починаючи з підґрунтя та передісторії світового ринку, магістранти аналізували фактори, які сприяють його розвитку, а також виділяли передові країни у цій сфері. Це дозволило студентам краще розуміти складнощі та перспективи новітньої біотехнологічної індустрії.

Крім теоретичних знань, магістранти креативно підійшли до забезпечення гри практичним інвентарем, зокрема гральні кубики та фішки. Це дозволило їм не лише сприймати інформацію, але й випробовувати її у формі цікавої та динамічної гри, створеної власноруч.

А ще на одному з практичних занять магістранти-біотехнологи, виконуючи завдання лекторки, влаштували справжню наукову виставу, перетворивши складні теми у захопливі перформанси. Тут були і «картини словами», коли студенти розповідали про ДНК та ферменти просто і доступно, як для дітей. Перед слухачами розгорталися мініатюрні вистави про казковий внутрішній світ живих клітин. Для початку, наші магістранти описали ДНК як найцікавішу «книгу життя». Вони заохочували слухачів уявити собі свою власну книгу рецептів, у яких розкривається секрет їхнього життя. Ці рецепти складаються лише з чотирьох букв азотистих основ – А, Т, Ц і Г, і за їхньою допомогою формуються всі частини нашого живого світу. Фігурували у виступах магістрантів і власні «казкові» персонажі. З їхньою участю була  створена чарівна історія, яка захопила уяву всіх присутніх: «…У маленькій клітині жили герої: Нуклеаза, ДНК-полімераза, Лігаза та сама ДНК.. Нуклеаза виявляла погані зміни у ДНК, Лігаза використовувала свій чарівний клей, а ДНК-полімераза копіювала ДНК для відновлення порядку. Завдяки цій захопливій команді, клітина врешті-решт відновила свою гармонію». Ця творча та натхненна вистава продемонструвала, як активні методи навчання можуть перетворити навчальний процес у цікаву подорож у світ новітніх біотехнологій.

Такий підхід став яскравим прикладом впровадження активних форм навчання. Магістранти не просто грали в гру та розповідали історії, вони створювали цілі міні-світи, де складні наукові поняття ставали доступними та цікавими для всіх.  Ця ініціатива дозволила їм не лише збагатити свої знання з новітніх біотехнологій, але й розвинути навички командної роботи, покращити розуміння глибинних процесів, які відбуваються на клітинному рівні, навички аналізу ринку, та прийняття рішень у складних умовах. Вона стала важливим кроком у впровадженні практичного досвіду в академічний процес та підвищенні мотивації студентів.

 

 

 

Події у світлинах

 Випуск магістрів. Лютий 2024 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2024 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2023 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2023 р. 

 89 Міжнародна наукова конференція молодих учених, аспірантів і студентів. Квітень 2023 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2023 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2022 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2022 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2022 р. 

 Посвята в студенти. Серпень 2021 р. 

 Захисти бакалаврів. Червень 2021 р. 

 87 Міжнародна наукова конференція молодих вчених, аспірантів, студентів. Квітень 2021 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2021 р. 

 Посвята в студенти. Вересень 2020 р. 

 On-line захист квалiфiкацiйних робiт ОС "БАКАЛАВР". Червень 2020 р. 

 Випуск магістрів та бакалаврів. Лютий 2020 р. 

 Захисти магістрів та бакалаврів. Лютий 2020 р. 

 Вечір факультету. Жовтень 2019р. 

 Фотоконкурс «Мій улюблений куточок НУХТ». 

Архів

Ви знаходитесь тут: Про кафедру Активні методи навчання Від цікавої молекули до «Біомонополії»: як магістранти опановують новітні біотехнології