НУХТ. 4 курс. Перша п’ятниця навчального року… А студенти вже стомлені від сірих буднів. Проте це не стосується нашої, 3 групи, яка впродовж тижня натхненно готувалась до першого практичного заняття з дисципліни «Основи екобіотехнології» . Ще з першого курсу ми знаємо, що Вікторію Олегівну Красінько важко здивувати звичайними розповідями чи презентаціями. Тому деякі з нас особливо ретельно підготувались до теми «Галузі застосування біотехнології». Ми розбились на невеличкі творчі колективи по 3-4 людини, і кожна група обрала найцікавіший на її думку варіант застосування біотехнологічних досягнень у різних сегментах людського життя.
Звісно, не обійшлось без звичайних, але не менш цікавих презентацій з інформацією щодо 3D-принтерів, біочіпів і використання генної терапії в лікуванні різноманітних захворювань, у тому числі генетичних. Саме такі теми обрали дівчата, щоб познайомити нас з «червоною» біотехнологією.
Також, ми всі мали змогу спостерігати за результатами діяльності «морської» чи, так званої, «синьої» біотехнології. Ця група проявила неабияку креативність, вдягнувши сині сукні, і по черзі розповідаючи про виробництво таких корисних добавок як «Ламінарія» та «Спіруліна». Було зазначено, що «синя» біотехнологія, особливо в Україні, посідає далеко не перше місце серед усіх видів біотехнології через брак коштів на численні дослідження в цій галузі.
Цікавою виявилась розповідь ще однієї групи студентів про мету, шляхи і методи застосування «чорної» біотехнології. Використання здобутків біотехнології в біотероризмі, біовійнах та біокриміналі неабияк вразили нас. Дівчата розповіли багато історичних фактів, які засвідчують появу «чорної» біотехнології задовго до перших досліджень мікроорганізмів і їх токсичної дії на людство!
Проте, найзахоплюючим був виступ групи, яка представляла «зелену» біотехнологію. Студенти влаштували ціле театральне дійство з декораціями та костюмами, а також музичним супроводом. Хлопці втілились в образи сільських господарів-кумів, у діалозі наочно показали як і навіщо застосовуються біодобрива для рослин, продемонстрували нам щоденний клопіт та занепокоєння фермерів, представили нам сільське господарство зовсім в іншому світлі. Виявляється в наш час сільське господарство на 95% - наука, і лише на 5% - робота. Дівчата запропонували рекламу кормової добавки для сільськогосподарських тварин і на її прикладі розповіли про важливість застосування таких біодобавок при годівлі. Загалом, було весело та невимушено. Інформація закарбувалась легко, та сподіваємось, надовго.
З нетерпінням чекаємо нових завдань від викладача!
Ірина Татарчук, БТ 4-3