Навчання за спеціальністю «Біотехнології та біоінженерія», безумовно, має свої складнощі, але викладачі докладають усіх зусиль, аби студентам було легше, зрозуміліше і веселіше засвоювати новий матеріал.
Так, перша в цьому семестрі практична робота з дисципліни «Методи контролю біотехнологічних, фармацевтичних і харчових виробництв» для груп БТ-3-1 і БТ-3-2+ск запам'ятається надовго. Лектор дисципліни, доцент Вікторія Красінько дала завдання: розподілитися на творчі команди і підготувати матеріал за темою «Біологічні методи контролю» в ігровій формі, цікавій для всіх. Що ж у нас вийшло?
Перша творча бригада підготувала гру-презентацію «Хто хоче стати мільйонером?» із питаннями, які розкривають суть найпопулярніших методів кількісного мікробіологічного аналізу: СПК (стандартного підрахунку колоній) та АПК (аеробного підрахунку колоній). Гра виявилась призовою: той, хто з 4 варіантів відповіді обирав правильну, отримував солодкий приз у вигляді чупа-чупса.
Друга творча група виявила більшу прихильність до інтернет-технологій і підготувала завдання у вигляді QR-кодів. Студентам потрібно було за допомогою телефонів зчитати коди і ними відповідати на поставлені запитання.
Третій творчий колектив презентував величезний кросворд. Всі інші студенти групи поділилися на 4 команди і за правильні відповіді отримували бали. Виграла команда з чудернацькою назвою «Дєвачкі-пріпєвачкі» з 10 балами в активі, на другому місці – команда з тематичною назвою «Змив» – 9 балів.
Четверта творча команда підійшла до виконання завдання ще відповідальніше, витративши чимало зусиль на створення тематичного ігрового реквізиту і розробила власну версію гри «Монополія», яку правильніше було б назвати «Методиконтролія». Гравці (капітани команд) обрали один з видів виробництв: біотехнологічне, фармацевтичне чи харчове. Кількість ходів визначали кинуті кубики. Потрапляючи на карті на поле із певним зазначеним методом контролю, гравець, використовуючи за потреби допомогу своєї команди, мав розповісти про цей метод. І, якщо йому це вдавалося, його виробництво отримувало сертифікат на використання даного методу. Якщо гравець опинявся на полі «Питання» і відповідав на нього, то виробництво отримувало сертифікат ISO. За невірно надані відповіді гравці опинялися у секторі «Мікробіологічний бокс» і були змушені пропускати хід. За результатами гри виграла команда, яка представляла Біотехнологічне виробництво.
А ще були тематичні вікторини з ребусами і завдання скласти правильні відповідь з кубиків з літерами… Відверто кажучи, така форма вивчення матеріалу є надзвичайно ефективною. Оскільки, підготовка до пари потребує опрацювання великої кількості додаткової літератури та інтернет-матеріалу. І на занятті цікаво вивчати новий матеріал, розгадуючи кросворди або вікторини, маючи певний багаж розуміння теми. Надзвичайно захоплююче та весело не помічати, як швидко минає час. Заняття такого типу пара дає можливість швидко запам'ятовувати матеріал та із захопленням чекати наступних пар!
Максимець О., БТ-3-1
Фролова А., Олексюк Ю., БТ-3-2ск