Лабораторні роботи… Для більшості студентів «доковідної епохи» це поняття означало необхідність обов’язкової присутності та ретельної підготовки (бо опитування все одно буде), а також можливість щось зробити своїми руками: провести дослід, а то й кілька, зробити своє власне маленьке відкриття, поділитися власними думками у висновках. Нині все ніби лишається таким самим, за єдиним винятком: нинішні реалії змушують забути поки про власну присутність у лабораторії… Але ж як бути? Як вивчити такі об’єкти, які розгледіти можливо лише у мікроскоп? Як навчитися працювати з лабораторним приладдям? І тут на допомогу приходять новітні технології, які останнім часом все інтенсивніше впроваджуються у навчальний процес: навчальні відео з інтерактивними елементами.
А тепер надамо слово самим здобувачам, яким пощастило стати учасниками такої дистанційної відеолабораторної роботи.
«Сьогодні в нас була лабораторна робота з дисципліни «Біологія клітин». Хоча ми її проводили не в лабораторії, але завдяки прагненню та креативності викладачів змогли отримати практичні навички. Використовуючи підручні засоби, такі як фломастер та ручку, ми зрозуміли як правильно тримати пробірку, знімати з неї ватно-марлевий корок, фламбувати петлю та ознайомилися з вимогами асептики під час проведення дослідів. Тож така незвична лабораторна робота надала нам можливості отримати не тільки корисні навички, але й зарядитися позитивом на весь день».
Дон Єлизавета, БТ-1-1
«Дуже цікавою та захоплюючою видалася лабораторна робота з «Біології клітин». На жаль, через епідеміологічну ситуацію ми не можемо закріпити всі наші знання на практиці, яка є дуже важливою в будь-якій справі. Але викладачі знайшли чудову альтернативу, провівши інтерактивну лабораторну роботу. В режимі онлайн нам продемонстрували методи мікроскопічних досліджень дріжджових культур, діагностичного фарбування, а також дослідили вікові особливості дріжджів. Після чого, кожен студент намагався відтворити рухи викладача, використовуючи підручні матеріали. Таким чином, ми вчилися правильно тримати та працювати з лабораторним посудом, зокрема пробіркою і петлею. Ці навички є дуже важливими, особливо на початкових етапах, тож дуже круто, що ми не гаємо часу і відточуємо здобуті знання навіть на відстані».
Плита Марія, БТ-1-1
«Лабораторні заняття є одним з видів навчальних занять, в процесі яких, студенти під керівництвом викладача особисто проводять різні досліди з метою підтвердження окремих теоретичних знань даної дисципліни. З другого семестру І-курсу у студентів НУХТ спеціальності «Біотехнології та біоінженерія» з’явилась нова дисципліна: «Біологія клітин». На дистанційній платформі Zoom Красінько Вікторія Олегівна змістовно та доступно викладає лекційний матеріал, також у зв’язку епідеміологічною ситуацією в країні ми не можемо бути присутніми на лабораторних заняттях. Хоч дуже хочеться все це робити самостійно: тримати пробірки, вирощувати мікроорганізми, досліджувати їх під мікроскопом. Для того, щоб студенти не відчували цих обмежень, наші викладачі стараються забезпечити найкращі умови проведення лабораторних робіт. І нещодавно у нас відбулося чудове лабораторне заняття, за це я завдячую нашим викладачам: Белемець Тетяні Олександрівні та Красінько Вікторії Олегівні. Тетяна Олександрівна особисто поїхала в університет для того, щоб зняти нам доступні відео за темою: «Морфологічні та культуральні ознаки дріжджів». Завдячуючи цьому, ми мали змогу віртуально вивчати дріжджі під мікроскопом та проводили з ними досліди. Вікторія Олегівна, у свою чергу, відпрацьовувала з нами практичні навички (в нашому випадку замість пробірок були ручки та маркери). Таке лабораторне заняття мені дуже сподобалось, і я гадаю, що не тільки мені. Я дізналась багато цікавого та нового, саме головне, що протягом всього часу я відчувала себе не як студент, який сидить біля монітору комп’ютера, а як дослідник, який дійсно знаходиться в лабораторії та виконує ці досліди самостійно».
Клименко Діана, БТ-1-1