Привіт всім! Чим займаєтесь вдома? Карантините чи, можливо, відпочиваєте? Чи все ж вивчаєте щось нове?
А от студенти групи БТ-4-1, які вже майже є випускниками-бакалаврами, закінчили вивчати надзвичайно цікавий та, беззаперечно, важливий предмет – «Технологія пробіотиків та вакцин».
Настільки захопливим вивчення предмету дистанційно ще не було! Ви запитаєте: «Та що може бути цікавого у вивченні предмета вдома та ще й за комп’ютером?» А я Вам відповім ‒ все! Від складання презентації по індивідуальному препарату пробіотиків чи вакцин, яку ти під кінець вважаєш своїм «дітищем», до бліц проходження тесту, коли ти менш ніж за одну хвилину знаходиш вірну відповідь в своїй голові (чи у підручнику) і вважаєш себе супергероєм. А дискусії в чаті групи, про те, яким же все-таки методом контролюють якість цього препарату чи де саме ти міг припуститись помилки у тесті.
Це захоплює, мотивує, навчає працювати самостійно та в команді і вчитись разом, занурюватись в проблемну тему з головою, слухати поради викладача та уважно вчитуватись в підручник ‒ це те що стало запорукою успіху. А найважливіше, що ми змогли ефективно комунікувати онлайн і розуміти один одного навіть на відстані, не чуючи і не бачивши один одного.
Дисципліну успішно закрили! Але тут є важливий момент – предмет-то ми здали, а знання в нас залишились, дякуючи чудовому лектору Волошиній Ірині Миколаївні.
Ми тепер знаємо свою нормальну мікрофлору як свої п’ять пальців. А Ви знали, що окрім пробіотиків бувають ще і пребіотики? І це не одне і те ж. А що пробіотиків не одне покоління і їх технології досі удосконалюють? Чи навіть те, що в нашому організмі присутня біоплівка, яка є потужним біологічним захистом та важливою метаболічною системою нашого організму? А темний ліс вакцин тепер для нас настільки знайомий, що вже не заблукаєш. Відкрили для себе тонкощі вирощування пасажів культур для вакцин (ніколи б не подумали, що це роблять на пташиних ембріонах чи на клітинах нирок собак шеститижневого віку!), а також значно поглибили свої знання методик контролю готових пробіотичних препаратів та вакцин.
Та є і інші знання, які ми отримали з даного курсу, життєвий досвід, так сказати:
– 60с ‒ це не просто 1 хвилина чи відрізок у часі. Це період, за який можливо згадати все і навіть більше;
– вміння вмістити в презентацію на 15 слайдів надзвичайно об’ємний і цікавий матеріал, щоб не упустити жодної деталі і щоб було все чітко і зрозуміло висвітлено;
– консультація з колегами ефективніше, ніж казати: «окей, гугл»;
– вміння ефективно працювати в команді дає змогу отримати кращі результати, ніж працюючи самостійно, бо якщо ти чогось не знаєш, тобі завжди є до кого звернутись, адже #бтек_завжди_разом.
Дякуємо за цей досвід і набуті знання, які ми завжди зможемо з користю використати у повсякденному житті, адже хто з нас не приймав пробіотики під час антибіотикотерапії, і ми всі будемо вакцинувати своїх дітей!
Зварич Анна, Бондарчук Валерія, Лазюка Юлія, студенти групи БТ-4-1