Протягом 10-17 квітня 2017 року відбувся захист курсових проектів студентами-біотехнологами 4-го курсу факультету БТЕК.
У роботі комісій, які оцінювали курсові проекти студентів, взяли участь майже всі викладачі кафедри! В певний момент одночасно діяло аж 5 команд викладачів, які паралельно приймали студентів.
Під час захисту були представлені два типи проектів:
1) науковий – студенти, які проходять наукову роботу на кафедрі університету або на базі науково-дослідних інститутів, описують та структурують власні дослідження і представляють результати роботи. До курсового проекту також входить літературний огляд – аналіз літературних даних минулих років, що передують їх науковій роботі.
2) інженерний – всі інші студенти, а також науковці, якими було прийняте рішення щодо виконання інженерного проекту замість наукового, продовжили роботу над одержанням цільового продукту. До інженерного проекту увійшли обґрунтування вибору технологічної схеми виділення цільового продукту після виробничого біосинтезу (найвагоміший розділ проекту), а також графічна частина: апаратурна й технологічна схеми.
Роботи були дуже різноманітними і надзвичайно цікавими. Кожен студент - виконавець інженерного проекту мав нелегке завдання – зорієнтуватись у величезному різноманітті способів одержання цільового продукту. Тому основною задачею для студентів було обґрунтувати вибір етапів виділення цільового продукту, які мали враховувати особливості продукту, економічну доцільність операцій, потужність виробництва тощо.
Деякі студенти впорались із захистами доволі швидко, іншим довелось відстоювати свої роботи протягом півгодини, а то і години. Проте, ці захисти мали позитивні наслідки – студенти одержали слушні зауваження та пропозиції щодо поліпшення проектів. Так, наприклад, студентці БТЕК-4-1 Альоні Дехтяренко було запропоновано вдосконалити її установку очищення води за допомогою Anammox бактерій так, щоб її можна було транспортувати по цукровим заводам на всій території України, значно підвищивши, таким чином, рентабельність всього процесу очищення стічних вод.
Не менш різноманітними і цікавими були роботи науковців, адже кожен мав представити результати власної наукової роботи – від розробки їстівних плівок та покриттів у харчовій промисловості до досліджень потенціометричних біосенсорів для визначення ферментів у біологічних зразках. Викладачів заінтригували роботи студентів, тому і тут автори робіт мали велику кількість питань і, подекуди, зауважень.
Чималу роль у виставленні підсумкової оцінки відіграла наявність у студентів публікацій за темами їх курсових проектів. Також позитивно впливала участь у конференціях зі стендовими доповідями. Оцінювали не лише кількість публікацій, але і пов’язаність з темою проекту. Саме завдяки публікаціям деяким студентам вдалося отримати омріяну оцінку «відмінно».
Варто зазначити, що декількох студентів цього року відзначили оцінкою у 100 балів!
Вітаємо студентів із вдалим захистом курсових проектів, а також бажаємо їм успіху й подальших наукових та інженерних здобутків!
Студентка 4 курсу Гаврилкіна Дар’я