На минулому тижні ми вже писали про відкриту лекцію з дисципліни "Мікробіологія", яку провів для студентів спеціальності «Хімічні технології та інженерія» доцент, досвідчений викладач кафедри біотехнології і мікробіології (БТМ), Воронцов Олександр.
На разі всі викладачі, з огляду на стан епідемічного процесу в нашій країні, як ніколи, зацікавлені в покращенні організації учбового процесу в період дистанційного навчання, тому Олександр Олександрович став ініціатором свого роду аналізу власної викладацької діяльності і запропонував здобувачам відповісти на декілька простих запитань. І ось що отримав лектор в результаті проведеного опитування.
Аналіз відповідей показав, що фактична присутність здобувачів становила 74% при заявленій чисельності у 92%, що вказує на недостатність мотивації у значної кількості слухачів і неможливості контролювати явку. При тому 35% вважають ZOOM ефективним методом викладання. За аудиторне навчання висловилося 40%. Цікаво, 10% фактично відсутніх голосували за ZOOM? Усі присутні одностайно схвалили ілюстрування лекційного матеріалу презентацією, але 11% вважають, що слайди інформаційно перевантажені.
Можна зробити висновки, що організація викладання дисципліни на платформі ZOOM в цілому себе виправдала. Супроводження лекції ілюстративним матеріалом є обов’язковим.
Необхідно проводити постійну корекцію презентацій відповідно до готовності здобувачів конкретного потоку сприймати інформацію різного ступеню складності. Для чого дієвим є анонімне опитування та впровадження реферативних завдань по типу "Мікробіологія очами здобувачів-технологів", що дозволить спрямувати вектор викладання в більш цікавий для здобувачів бік та, можливо, допоможе ще більше мотивувати їх щодо вивчення дисципліни.