У чому ж секрет успішної співбесіди? Які принципи ефективного телефонного/особистого інтерв’ю? І нарешті, які саме знання та навички необхідні для успішного працевлаштування? Ми відкриваємо частину завіси тренінгу «Поради здобувачам для пошуку роботи», який був проведений 30 жовтня для студентів 5-го курсу факультету БТЕК Тетяною Волошиною – провідним спеціалістом з підбору та оцінки персоналу корпорації «Артеріум».
Отже, з чого ж розпочати пошук роботи своєї мрії? Відповідь доволі проста – з себе. А допомогти в цьому може SWOT-аналіз. Його принцип такий: визначаємо свої сильні сторони, потім слабкі, оцінюємо реальні можливості і, наостанок, приділяємо час загрозам, що можуть виникнути через негативні звички, які наче камінь тягнуть нас донизу. А далі найголовніше: мінімізуємо слабкі сторони або перетворюємо їх на сильні.
Що ж, ідемо далі, на черзі визначення пріоритетної роботи. Тут іще цікавіше: згадуємо улюблені предмети, застосовуємо на практиці навички комунікації та цікавимося інформацією щодо роботи у знайомих, викладачів, випускників, дивимося сайти пошуку роботи.
Ну от, тепер ми молодці, зробили все як треба, зібрали інформацію і сформували список компаній, в яких хотіли б працювати. Та цього замало. І тому наступний крок: перевірка на шахрайство. Не дивуйтесь, як показує практика, черга на співбесіді, платне навчання перед початком роботи та необхідність заплатити за будь-що, ще нікого до високооплачуваної роботи не доводили.
Далі написання резюме та супровідного листа, він же лист мотиваційний. Тут, як кажуть, усе в наших руках. Якщо ви креативний – вперед, але пам’ятайте: наша задача не просто виділитися, а виділитися з потрібної для роботодавця сторони і в тих випадках, де це дійсно доречно. Тож відкиньте шаблонні вирази і дійте!
Нам пощастило: резюме відібране і тут, як на зло, телефонують у незручний час. Ми в шоковому стані, говорити не можемо, думки плутаються. Але, не біда, зібралися з духом і у делікатній формі повідомляємо, що не можемо зараз розмовляти, вибачаємося ввічливо і просимо, щоб зателефонували пізніше або запитуємо про можливість зворотного зв’язку. Якщо ж обставини склалися по-іншому і нам зручно розмовляти, то впевненим голосом відповідаємо на всі поставленні питання, натякаючи, що вже завтра прямо-таки готові бути на робочому місці.
Можливий другий варіант: особиста співбесіда. Тут головне прийти підготовленим та щиро відповідати на запитання. Але не забуваємо мати при собі і свої запитання щодо майбутньої роботи – зацікавленість ще нікому не нашкодила.
Отже, підіб’ємо підсумки. По-перше, щоб успішно пройти співбесіду треба бути впевненим у собі, якщо є якась доля хвилювання, краще сказати про це одразу, так можна зняти з себе частину відповідальності. По-друге – креативність. Її можна виявити у розповіді про себе, при написанні резюме, даючи відповіді на запитання. По-третє – наполегливість та неабияка мотивація працювати і досягати більшого. А далі – усе просто: гарно навчалися і у вас високий середній бал – це однозначно плюс, високий рівень володіння англійською – неабиякий плюс, пунктуальність – теж плюс, займалися науковою роботою, співаєте, а може декламуєте на пам'ять вірші – це однозначно кілька плюсів. Ну ось – Ви – кандидат номер один. Успіхів Вам. Якщо ж ні, працюємо над собою і шукаємо роботу далі!
А тепер хочу поділитися враженнями щодо самого тренінгу. Якщо мені вдалося хоч трохи передати поради, настрої і емоції, які панували тоді на тренінгу, то всім, я думаю, зрозуміло, що слухати Тетяну Волошину було неймовірно цікаво. Ми сиділи, мов заворожені і намагалися запам’ятати по максимуму почуту інформацію. Дуже корисними були реальні приклади того, чого робити точно не потрібно на співбесіді чи, наприклад, у процесі пошуку роботи. Новою інформацією були принципи складання SWOT-аналізу та акцентування уваги на певних моментах для правильного оформлення резюме та супровідного листа. Ми дізналися, коли і як потрібно задавати питання про заробітну плату, щоб не здатися занадто зацікавленими в цьому питанні. Справжньою новинкою стало для нас, так зване, пост-інтерв’ю, в якому, за бажанням, можна реабілітувати себе у разі виникнення якихось непорозумінь під час співбесіди.
Корисне і нове під час прослуховування тренінгу для себе знайшов кожний слухач. Тема дуже актуальна на даний момент нашого студентського життя, коли приходить чітке усвідомлення того, що ще трохи і воно закінчиться, а нам потрібно буде шукати роботу. Тож щиро дякуємо за проведений тренінг корпорації «Артеріум» і особисто тренеру Тетяні Волошиній, а також дуже вдячні керівництву факультету БТЕК за надані можливості співпраці між студентами та майбутнім роботодавцем.