Кожний рік навчання студентів 1 курсу магістратури починається з вибору тематики магістерської роботи та написання обґрунтування. Кожний рік студенти думають, що саме їх курсу найскладніше і вимоги до них найсуворіші. Саме таке в нас було враження, коли в цьому році ми почали навчання.
Зважаючи на карантинні заходи, вступ цього року відбувся пізніше і всю програму ми мали пройти лише за два з половиною місяці. Коли ми дізналися про це і зрозуміли, в які терміни необхідно буде здавати розділи обґрунтування, ми були в шоці. На вибір тематики магістерської роботи нам відвели тиждень. Перечитуючи купу літератури, ми ділились між собою враженнями про те, що не можемо знайти цікаву тематику, якій було б присвячено багато наукових праць. Проте ми боролись, вишукували нові напрями біотехнологічних розробок, звертались до викладачів, та через два тижні вже всі студенти визначились з тематикою майбутньої магістерської роботи.
Але це був тільки початок семестру. Перший місяць виявився складним, ми навчались і дистанційно, і в університеті. Постійні зміни збивали з пантелику, не було зрозуміло, що, коли і в якому вигляді здавати. Згодом ми перейшли повністю на дистанційне навчання, що дало змогу трохи заспокоїтись та розібратись в обраній тематиці.
Найбільш важким етапом роботи над обґрунтуванням став аналіз наукових праць. Сидячі вдома, ми цілими днями перечитували статті, опубліковані за останні роки. З’ясувалось, що велика частина літератури не відповідає нашим вимогам, тобто не містить всієї необхідної інформації, яка дозволила б проаналізувати роботу та порівняти її з іншими. А вітчизняних наукових праць по більшості тем взагалі не виявилось. Для подолання цієї перешкоди нам дуже допомогли навички, здобуті під час навчання на бакалавраті.
А загалом нас супроводжували сірі будні. Багато занять, багато матеріалу і ще більше питань. Відстаючи по одному предмету, ми наздоганяли його та відставали по іншому. При цьому деякі студенти встигали і навчатись, і науковою роботою займатись. Викладачі ж допомагали нам впоратись за короткий час, вказували на помилки та приділяли нам увагу в свій вільний час.
Незважаючи на карантин та дистанційне навчання, ми все-таки змогли вкластись у кінцеві терміни здачі самостійних робіт та представити високий рівень знань!
Влада Ткачова, магістранка І року навчання